Jak sobie poradzić z bólem głowy?

Polacy zaliczani są do europejskiej czołówki krajów, w których stosowane jest najwięcej leków bez recepty. Dotyczy to także leków przeciwbólowych. Daje to wiele do myślenia. Czasem, zamiast łyknąć kolejną tabletkę, warto zastosować alternatywny sposób radzenia sobie z bólem głowy,. Zwłaszcza, że część osób ze względu na inne stosowane leki i skutki uboczne farmaceutyków, nie powinna spożywać środków przeciwbólowych.

Naturalne sposoby na radzenie sobie z bólem głowy.

Najprostszą, a zarazem najszybszą metodą na ból głowy wydaje się stosowanie środków przeciwbólowych – zwłaszcza jeśli cechują się one niezwykłą skutecznością i zwiększonym tempem wchłaniania jak na przykład lek ibuprom sprint. Jednak metoda ta nie zawsze jest zalecana dla każdej osoby cierpiącej na bóle głowy. Poniżej przedstawione zostały inne naturalne metody radzenia sobie z tą przypadłością:

  • Nawadnianie organizmu – niewłaściwa podaż wody jest częstą przyczyną dolegliwości bólowych, dlatego też w czasie upału wiele osób narzeka na ból głowy. Pierwszym krokiem, który należy podjąć podczas tej dolegliwości, jest zastanowienie się czy obecna podaż wody nie jest za mała, a jeśli tak, to należy ją uzupełnić.
  • Akupunktura – opiera się o umieszczanie specjalnych igieł w określonych punktach ciała. Pomimo iż zachodni lekarze nadal spierają się do jej efektywności, wiele osób twierdzi, iż przynosi ona ulgę w bólach migrenowych oraz zmniejsza ich częstotliwość.
  • Masaż – niestety nie okaże się pomocny, gdy ból już się zacznie, ale może wesprzeć zwalczenie jego przyczyny. Migreny oraz „zwykłe” bóle głowy są czasem skutkiem napięcia mięśniowego, zwłaszcza w karku. Systematyczne rozluźnianie spiętych mięśni zapobiega pojawianiu się dolegliwości w przyszłości.
  • Techniki relaksacyjne – posiadają podobne działanie do masażu. Głębokie oddechy połączone z rozluźnianiem mięśni mogą pomóc zredukować stres oraz napięcie przyczyniające się do wystąpienia dolegliwości bólowych.
  • Dieta – u wielu osób ból głowy pojawia się na skutek spożycia konkretnych produktów spożywczych. Do najczęstszych produktów wywołujących „migrenę” zaliczane są alkohol (szczególnie czerwone wino), kawa oraz produkty zawierające aspartam. Ponadto bywa i tak, że migrenę może powodować coś zupełnie niepozornego, jak np. ser dojrzewający. W przypadku wystąpienia bóli głowy zaleca się przeanalizowanie swojej diety, ponieważ wprowadzenie kilku zmian może znacznie poprawić komfort życia.
  • Aktywność fizyczne – jak wykazały szwedzkie badania, ćwiczenia kondycyjne, które są wykonywane trzy razy w tygodniu po około 40 minut, przynoszą taki sam efekt w redukcji bólu głowy, jak przyjmowanie leków. Zamiast przyzwyczajać się do środków przeciwbólowych, zaleca się zamienić ten nawyk na aerobic czy bieganie.

 

Post Author: admin