Jak wejść na rynek zagraniczny?

Wielu młodych ludzi po skończeniu edukacji marzy o otworzeniu własnej firmy i rozpoczęciu zarabiania do własnej kieszeni, z pominięciem często tego nieszczęsnego pracodawcy. Jeżeli już uda się podjąć decyzje o dziedzinie przedsiębiorstwa, które założyliśmy, a za wszelką cenę chcemy, aby nasze towary lub usługi były sprzedawane zagranicą, należy zdefiniować w jaki sposób wejść na rynki poza granicami naszego kraju.

Pierwszym ze sposobów jest eksport pośredni, bardzo często spotykany i nie polega on na niczym innym jak sprzedaż produktów poprzez pośredników w docelowym już kraju, jest to bardzo dobry sposób splądrowania rynku zagranicznego. Następny to eksport bezpośredni, który charakteryzuje się sprzedażą bezpośrednio do odbiorców. Trzecim już rodzajem jest licencjonowanie, które polega na sprzedaży wartości niematerialnych i prawnych na rynku zagranicznym. Polega to na tym, że zakup licencji umożliwia kupcowi częściowe lub pełne wykorzystywanie wartości, które zakupił, a mogą to być np. wynalazki czy znaki towarowe. Kolejną opcją jest tym razem coś zupełnie odwrotnego. Tym razem to kontrahent, który poszukuje w kraju firmy, która wykona dla niego produkt, z określonymi wytycznymi oraz z określonego materiału, nazywa się to produkcją na zamówienie na rynki zagraniczne. Pozostaje jeszcze kilka opcji, niemniej jednak są one skierowane do firm, które mają już doświadczenie i obyły się wstępnie na rynkach zagranicznych. Jak widać opcji jest sporo, a największą sztuką jest wstrzelenie się w aktualne trendy rynku.

Post Author: ds_mateusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *